chinta/Love/ai/

Dimana harusku mencari chinta ?
chinta itu indah, chinta itu mempesona
chinta itu menarik, chinta itu memikat. . .
Tetapi, kerana chinta juga la ia menyakitkan. . . . . . . . . . .

Layakkah aku menerima chinta hakiki ?
perlukah aku mencari chinta sejati utk hidup ini ?
haruskah aku memberi chinta sepenuh hatiku kepada org yang akan ku chinta ?

Semua itu menjadi beban di kepalaku
penat untuk memikirkan. . . .
mengapa hidup ini harus ada chinta ?

Adakah chinta itu buta ?
Adakah chinta itu nyata ?
Adakah chinta itu benar or palsu ?

Payah untuk aku fikirkan.........Kata org, selepas memiliki chinta, kita akan bahagia
tetapi kenapa ada juga tangisan? air mata ? hati gundah gelana ? tension ? makan hati ?

Kadang-kadang, kalau tiada chinta, hidup akan suram. . . .tidak ceria.....
tetapi, kalau ada chinta juga, menyakitkan. . . .aku takut untuk memiliki chinta dan menerima chinta. . . kerana aku takut jiwa aku disakiti, dilukai gara2 chinta....
dan aku mahu memiliki dan menerima chinta, kerana aku mahu jiwa ku bahagia, ceria, dan penuh dengan senyuman.......

Oh Tuhan, haruskah aku mencari chinta utk diri ini ? kalo ya, dimana ? dimana chinta yang sejati ? bukan kepalsuan ?

0 kaki komen

Klik Sini Untuk Komen