Bulan mengambang Paling Besar?

Assalammualaikum semua,

Aku ada berita yang sedang hangat diperkatakan di mulut-mulut kawan-kawan aku di facebook mengenai bulan yang akan mengambang dengan sangat besar betuknya dari biasa, kira paling besar dari bentuk asal la dari sekitar 20 tahun, fuh bukan senang nak dapat tengok bulan mengambang terbesar nih, kalau 20 tahun yang lalu aku memang tak berkesempatan la nak tengok sebab usia aku pada masa tuh 10 tahun kire darjah 4 masa sekolah rendah..haha, mana la nak ingat kes tu.





So dengar cerita malam esok kot bulan tu akan mengambang, jadi kalau tak nak lepaskan peluang, baik korang tunggu malam esok kalau nak lihat keajaiban yang berlaku, atau kalau tak, korang terpaksa la kena tunggu lagi 18 tahun iaitu pada tahun 2029 untuk tengok bulan terbesar bila mengambang..

Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai bulan penuh nie, sila ke web CNN.




Notakaki : aku pon tak pasti berita ini betul ataupon palsu...entahlah

2 kaki komen

Hasniyati Md Razi said...

kat sini gelap sbb br pas hujan so xnmpk la bulan =(

elyn dz said...

musim ujan ssh la nk tgk bulan..huhuhuhu..

Klik Sini Untuk Komen