Salam Ramadhan Al-Mubarak 2011

Assalamualaikum semua

Tak sangka, dunia sekarang sudah masuk tahun yang ke 2011, semakin tua bumi Allah ini kan . .
Dan, sudah banyak kemusnahan alam yang telah berlaku di dunia kita ini, macam kebanjiran, kemarau, gempa bumi, dan kes-kes buang bayi..

Dan yang paling menyedihkan lagi, segelintir kaum-kaum adam sudah mula menyerupai wanita, sampaikan sanggup berhabis ribuan ringgit semata-mata untuk menukar jantina mereka.... MasyaAllah, apa nak jadi dengan mereka itu , cukup molek tuhan ciptakan manusia dengan penuh kesempurnaan, seharusnya bersyukur atas kurniaan dan ciptaannya itu tetapi nak jugak ubah ciptaan oleh-Nya . .



Biarlah , semoga kita berfikir waras dan panjatkan kesyukuran terhadap Allah kerana kita dilahirkan cukup sifat dan sempurna.

Cerita aku sebenarnya bukan pasal kes-kes tadi, tapi pasal bulan puasa esok ( 1 hb Ogos 2011 ) .
Tak sangka betul kita akan menyambutnya pada awal Ogos kan? dan kebetulan juga tanggal 31 ogos nanti kita akan sambut hari Kemerdekaan dan Hari Raya Puasa...

Seronok apa sambut raya dan merdeka sekali. . Hari sejarah tu weh , Hari raya dan Hari Kemerdekaan dalam 1 masa dan 1 tarikh yang sama . . fuh , hebat. .

Ok lah, kat bawah nie aku nak kasi share sikit niat berpuasa/niat bersahur dan niat berbuka bagi korang-korang yang tak reti-reti lagi nak doa kan... lepas ni hafal betul-betul , *please ek jangan malukan mak bapak korang nanti..haha


Niat berpuasa/sahur




Niat Berbuka Puasa

Klik kat gambar untuk pembesaran yang baik


Dah hafal ? baguss, macam itulah anak yang baik ..hahaha . .semoga kita mendapat pahala berlipat kali ganda di bulan suci ini, dan hidayah..aminnn

Selamat Berpuasa ya kengkawan ^_^

0 kaki komen

Klik Sini Untuk Komen