CONTEST= Kenangan di hari raya


Salam readers,

Aku dengan rasa suka hati suka limpa suka perutnya nak mengjoin itu satu contest lah, ya contest, setelah kian lama berkepuk masamnya aku tak join apa-2 contest.

Tak tahu apa mimpi haku nak join, kena rasuk oleh shaitan yang direjam ka hapa. . . muahaha..*statement ta bleh blah!

ok sebelum aku merepek marapu lelebih, baik kita tengok apa la syarat-2 kalau nak join contest yang mahal nih * er mahal la sangat..opp sowi tuan tanah kedaung :P
nak join apa-2 contest mesti ada syarat-2 nya, mana bleh main sapu je kan.



  1. mesti follow SHYblog supaya senang nak link untuk pemberitahuan keputusan pemenang.
  2. letakkan banner contest di permulaan entry serta di link kan ke SHYblog
  3. buat post mengenai contest ini.
  4. ceritakan pengalaman raya yang tidak dapat dilupakan. x kira la sedih,gembira atau apa2 cerita di terima. pemarkahan akan di beri melalui perjalanan cerita yang kreatif dan menarik.
  5. tagged kan kepada 3 orang rakan anda yang rajin berblog..ngeh2.
  6. kalau da siap post entry tentang contest ini, sila2 letak link pada ruang komen:)

nak tau hadiah nye ker?? kalau nak tahu sila rujuk disini
haa!pemenang akan di beritahu seminggu selepas tarikh tutup iaitu 15/10/2011.


haaaa, macam mana ? sonang je macam makan kacang bakar goreng an ?


Sekarang aku nak ceritakan tentang pengalaman yang tak dapat dilupakan masa hari rayaku , nak diingatkan memang kelakau ada, malu pon ada gak uh . Yelah bukan hanya aku sorang yang ada disituasi tersebut, sanak saudara yang jadi saksi ngko masa tuh,,malu den, maluuu..

Kisah dia time hari raya kedua, masa tuh aku berkunjung umah ibu saudara aku iaitu maklong sekali ada paklong ngan anak-2 mereka lagi , pastu ada lagi sanak saudara suami maklong tuh, pegh memang ramai ar wa cakap lu. .

Ditengah kesemakkan orang-2 kat ruang tamu tuh, aku pegi la tolong maklong apa yang patot kat dapur tuh, da siap hidang la kat saudara-2ku semua tuh. then maklong suruh aku dok je kat ruang tamu sebab aku kan tetamu kehormat beliau *poyo je kan aku.

So, aku dok la berborak ngan mereka kat ruang tamu walau ada diantara mereka aku tak kenal an . buat biasa suda ar an. buat-2 mesra, buat-2 taktahu.. sampai boring plak aku kat situ.

Setelah beberapa minit berborak berhuha huha, aku tak sedap perut, sudaaaaah, time tu pulak nak wat hal, nak manje-2 ngan aku, kenapa tak masa kat dapur tadi. .aku suruh rileks dulu, nanti baru aku bangun gi kat dapur ye .

Tapi tak semena mena aku tak sanggup lagi menahan pujuk rayunya, niat aku nak bangun gi kat dapur cepat-2 , sebab muka aku dah lain dah masa tuh, sanak saudara yang lain perasan gak yang aku nie macam pelik plak. segan aku haih.

Aku pon buat muka selamba dan bangun je, tapi kusangka kan hujan sampai ke petang tapi harammm, boleh pulak aku terkhent0t pulakkkkk kat situ....oh tidaaakkkkkkkkkkkkkk!!! kenapaaa?? whyyyyyyyy? jerit hati aku yang meronta-ronta tuh...apa salah aku wahai angin dalam perutku ? kan aku cakap kalau ko nak manje2 ngan aku pon, tunggu la aku masok kat dapur tu dulu , tapi kenapa k0 degilll?????

Akibat situasi itu, saudara2 aku bukan main ketawa macam pontianak harum x sundal sangat la kan.. Habis jatuh saham aku...tak tau nak letak mana muka haku yang tadi cun skang macam tahi ayam..wuaaaaaaaa (kata hati aku)...sedeh beb...

Terus aku tak keluar dah kat dapur tuh, sampai la saudara mara yang belah suami maklong aku tuh balik..

itulah kisah ku yang paling x happening masa hari raya kedua tahun lepas. :D

aku tag
apit
lyysa
eiyan



notakaki : jangan makan banyak kipas nanti anda akan kerap buang angin, harap maklum !

12 kaki komen

S.E.A,, G.G.K & FRIEND~ said...

ehehe... moga kenangan raya tahun ni dan akan dtg indah2 sj yek :)

sara E a.k.a ct said...

tq join nana:D

sitihanisahali said...

hahahha..lawak betol...mesti malu sgt kan. :D

Hafizzi Aziz said...

good luck taw!
apit takdak ceta bes2 nak join..
pape pown..doa2 bagi nana menang..
nanti leh share hadiah..hihi

EpoLღKekunangpelangi said...

Selamat hari raya, Ana !

pernah tak masa batuk, terkentut berturut2 depan orang ramai? ;p

Hati Batu said...

semoga berjaya :)

Mohd Izzar said...

hahaha..itu la..
laen kali klu da rsa lain sgt..
tros jewla ke toilet cepat..hoho

モハマヅ ブッカリ said...

owh...da mls nk join2 nie...bosan haha

Hanis Azla said...

he..he.. tersengih2 akak membacanya.. harap2 ada rezeki menang contest tu.. All the best yer..

blog alternatif said...

moga sukses selalu yaaa

モハマヅ ブッカリ said...

yupsss...so perlu ke sokongn dari sy...?

CintaKhadijah said...

hahaha.. sori. xboleh tahan gelak kat sini.. hahaha..^^p

Klik Sini Untuk Komen