TAG ? apa tuh TAG ? #1

Salam to all readers,

ya, i know , i am not clever to speaking english.. ya that true...

haha. tapi atlease aku mencuba....wuekks! <------takde kene mengena pada entry

Tag , apa tag tag ? tag price ? name tag ?

oh, rupanya tag untuk menjawab soklan-soklan cepu gangsa gupanyeh.
alah, rasa nak terkentut-kentuh la pulak tengok soklan depa nih.

belum time nak menjawabnye lagik tuh , abih peluh-peluh celah hidung aku nih. adoiyh!
Demi tak menegcewakan depa tuh , aku jawabla ye , ye jemah ? nyampas..haha


Soklan dari Umi yang berbunyi :

1. Kalau anda TERKENTUT-KENTUT time Exam .. Anda?
2. Kalau anda diberi pilihan dapat TEMBAGA .. BIJI TIMAH dan BESI .. Anda?
3. Kalau anda MR. BEAN .. anda?
4. Kalau anda makan BELACAN.. anda?
5. Kalau anda jumpa ALIEN .. anda?
6. Kalau anda pakai GIGI PALSU .. anda?
7. Kalau anda tibe2 rasa nak KORENG IDONG .. anda?
8. Kalau anda tibe2 bertukar JANTINA .. anda?
9. Kalau anda jadi JUTAWAN .. anda?
10. Anda rasa anda nak ape dlm DUNIA nie? .. anda?
11. Kalau anda jumpe AKU? .. anda?

Jawapan aku berbunyik :

1. Kalau anda TERKENTUT-KENTUT time Exam .. Anda?
terus menjawab dengan fokus tanpa memikirkan orang lain. yeah!

2. Kalau anda diberi pilihan dapat TEMBAGA .. BIJI TIMAH dan BESI .. Anda?
saya pilih tembaga sebab kalau jual pulangan hasil lumayannnn.

3. Kalau anda MR. BEAN .. anda?
pengsan doplohsaat! haiya

4. Kalau anda makan BELACAN.. anda?
kata sedapp woooo...ce try ce try compom icu sebab cirit birit telampau!

5. Kalau anda jumpa ALIEN .. anda?
mintak autograp....nak signnnnn! bukan selalu jumpa! haha

6. Kalau anda pakai GIGI PALSU .. anda?
saya senyum tanpa banyak cita!! haha

7. Kalau anda tibe2 rasa nak KORENG IDONG .. anda?
korek dengan penuh napsu sekali....! ahhhh, ahhh sedapnyerrrrr! haha

8. Kalau anda tibe2 bertukar JANTINA .. anda?
nak jadi GENGSTER. KL ini wa yang pegang!! haha

9. Kalau anda jadi JUTAWAN .. anda?
saya akan takluki dunia...muahahaahahaha (gelak jahat)

10. Anda rasa anda nak ape dlm DUNIA nie? .. anda?
kuasa halilintar, supaya kalau nak rompak senang nak lari pecut 1000km/jam

11. Kalau anda jumpe AKU? .. anda?
saya sengih-sengih kerang busuk dan tangkap gambo wat kenangan2..cewahhh!!


haaaa , mcm mana jemah ? puas hati dok jawapan aku ? kalau tak puas hati kasik tau! paham ?
haha.

skang kini tiba giliran aku plak punyak soklan maut.. hati-hati la korang nanti..
sapa yang kene tag tuh. jawab dengan jujur, copy paste not allowed sama skali!! paham!

kalau jawapan dia tak ori, aku sula sengsorang, mau?

okok , soklanku berbunyik gini :

1. Dalam banyak-banyak hati , hati apa anda makan ?
2. Kalau terjumpa maknyah , anda ?
3. Kalau anda tersesat dalam hutan tebal setebal 4 inci , anda ?
4. Ada seekor katak boleh bercakap, dan meminta anda menyiumnya , anda ?
5. Kalau diberi pilihan, mana satu anda pilih ? camera DSLR, laptop atau hp blackberry ?
6. Kalau anda cirit birit di offis , anda ?
7. Sedang asyik makan , tetibe anda terkentot , anda ?
8. Kalau ada jejaka/wanita masuk minang anda , apa reaksi anda ?
9. Kalau anda gagap, anda ?
10 . Antara duit , handphone , kereta, rumah dan pasangan , mana lebih penting ? pilih satu!
11 . Kalau saya di depan mata ANDA , anda ?


nantikan jawapan TAG #2 ku akan datang....bile ? tungguuuuuuuu.

aku tag



p/s : kecut perut jawab soklan TAG. fuhhhh.

15 kaki komen

si robot comel said...

alolo terima kasih kakak cute,insyallah akan buat, banyak beno kena tag ni, sampai tak tau nak buat yang mano :D

aiman fanboy k-pop said...

bnyak org tagg aiman nih...nanti aiman cuba jawab lpas abis exam.....ok?=="..
thank ingat aiman ye?huuhuhu...

Rara. said...

aku suka yang jawapan no8 tu~ harhar~

~Nana BamBam~ said...

@cute robot : sesamee, buat je la semua..bau puas hati..huhhu

@aiman : okeh :)

@Rara : har har,,,thanks..

khairul akmal bin azman said...

free2 nti kay wat aw!



jum2 solat n mkn mlm..

Cik tikah said...

tq tag, t kawan jawab yer :) penat dia nk pk soklan pe nk pk. ahaha

yen(toka ziizokukuto) said...

terima kasih ye kak,,, :) first name,,heheh,,

♥Aien Najwa♥ said...

halah-halah..malas lah..penat nak jawab!!~~=)

My Life's Journey said...

Nanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..piwettttttttttttt bagus sekali jawapan tu ..boleh dapat A plussssssssss plussssss ni ..dapat anugerah dekan terus hihi.


hihi trm kasih sebab sudi join umi nana ..gelak2 umi baca jawapn nan nie tau. happy je muka umi yang sedih ni :)

Run Away said...

no8 tu..mcm best jew kan..;d

aiNa yaZiD said...

insyaallah aiNa join. tunggguuuu!! (^^,)

Mohd Izzar said...

nti aku buat ehh...tak da msa arhh..hoho

~Nana BamBam~ said...

@kay = orait dear..haha

@cik tikah = okok..huhuh..tu lah..penin

@yen = sama2..hehe

@ ♥Aien Najwa♥ = hoho..

@umi = hahaha..tq sayang :)

@Run Away = haha..bestt..

@aina = ok..nana tunggguuuu :P

@Izzar = ok dear..hhuhuhuh

aiNa yaZiD said...

done bebeh!! =) feel free visit my blog keh.

Pondok Usang said...

Nana.. abg iwan jawab soklan tu kat komen ni bole tak... huhu..

Klik Sini Untuk Komen