Khutbah Jumaat #1 : SATU CIUMAN 500TAHUN DI NERAKA.

Assalamualaikum


Kali ini, nana terbukak hati nak berkongsi segala cerita tentang agama pada setiap hari jumaat.
Yakni pada setiap hari jumaat , nana akan ceramah sikit ler bab-bab keagamaan... ^_^

Ilmu nana bab-bab agama nie amatlah cetek sekali , so nana kadang ada juga la baca buku agama sikit-sikit.
Dari situ , nana nak jugak selitkan pada entri ni, so nana takde lah kedekut ilmu kat korang semua nih...
Harap, korang semua dapat ler menghayati penceritaan yang nana ingin sampaikan nih.

Mana-mana yang rasa tak beberapa gemar nak baca, tak apa , kamu boleh klik je di >SINI<




SATU CIUMAN 500TAHUN DI NERAKA.




Ya Allah Ya Rabbi, Astagfirullahaladzim.. Seorang Abdullah bin umar duduk-duduk di pintu rumahnya. Ia melihat seorang pemuda tampan. Abdullah lari masuk rumah dan menguncinya. Beberapa saat kemudian bertanya : “ fitnah itu sudah pergi atau belum !” mereka menjawab : “ sudah pergi “ maka Abdullah keluar dari rumah .
Ada yang bertanya : “ Wahai Abdullah , apa yang d......i lakukan anak itu terhadap kamu ! Apa ada sesuatu yang kau dengar dari Rasulullah mengenai dia !.Abdullah ra. Menjawab ; “ memandang mereka itu haram ,berbicara atau berkumpul juga haram “.
Al Qadli Al Imam rh. Berkata ; “ Aku pernah mendengar seorang masyayikh berkata ; “ Setiap wanita ada satu syaitan , dan syaitan setiap anak remaja terdapat 18 syaitan . “ ada riwayat ; “ Barang siapa yang mencium anak remaja dengan syahwat , Allah ta`ala akan menyiksa di neraka 500 tahun = "Padahal 1 jam di Akhirat = 1000 tahun waktu di Dunia." Dan barang siapa yang mencium wanita dengan syahwat, seolah- olah ia berzina 70 perawan(perempuan yang suci). Dan barang siapa yang berzina dengan perawan(perempuan yang suci), maka ibaratnya sudah berzina dengan 70.000 janda.

Astagfirullahalazim.






Renung-renungkanlah dan selamat beramal ^_^






p/s : Boboi terbaekkk minggu ni...cayalah..sakit perut menahan gelak..hahahaha :P

10 kaki komen

aiEz said...

moga dipelihara kita dari fitnah dunia...aminn

EmpayarUtama said...

Aku baca ari Sabtu dah ni. First time jugak baca cerita yang ini. Ada sikit lain versi :)

EpoLღKekunangpelangi said...

Baru nak ajak cium yang tak berapa nak syahwat. Cancel lah. ;p

cik ika said...

astagfirullah..terima kasih atas info ini..:)

luahan hati anje said...

terima kasih share :) baru tahu .

hamzah ian said...

aku baru tahu... thanks share

gnesop.com said...

nice segmen,, teruskan :)
kalau boleh, sop pun nak buat segmen keagamaan setiap jumaat :)

Cik tikah said...

astaghfirullah :(

~Nana BamBam~ said...

@aiEz : Aminn :)

@E.U. : ngeee..ala xper..lain hari publish siang2 sikit naaa :)

@Epol : haha..gatell

@cik ika : sama2 dear :)

@luahan hati anje : sama2 :)

@Hamzah ian : sama2 beb

@sop : sama2..ok thanks

@Cik tikah : humm..

Amirah Fisra said...

saya xpernah tahu pun.. Nana, syukran for the info k ^_^

Klik Sini Untuk Komen