Rantai Berloket Burung Hantu HARAM??!!

Assalamualaikum kowang semua
peace yoww...
haha :P



Haa, kali ni aku nak kongsi cerita sikit pasal orang-orang yang dok kecoh-2 pasal hantu-hantu
ehh bukan, pasal rantai yang ada loket burung hantu.

sementara tuh, klik kat SINI jap. mekacih daun keladi :)



Tau dak rantai tuh? ala yang kaum-2 hawa sekarang berfesyen ngan rantai ada burung hantu tuwwww..

haih, xpa, kalau x tahu mehh sini mehhh..dok rapat-2 mehhhhh. hekhek.

kat bawah nie ada beberapa keping gambar rantai burung hantu tu....chekedauttt!




amacam? cantik tak gegerl2 ? huwhuw.



eh betul ke fakta nih ? yang rantai burung hantu nih haram bila dipakai ?

ada seorang blogger nih menaip satu entri kat blog beliau, mengatakan Rantai berloket burung hantu nih haram!

Entri nya berbunyi begini:-

'Makin jauh aku teroka dunia ni makin takut dan amat merisaukan aku . Aku risau bagaimana negara aku , bangsa aku , yang paling penting agama aku iaitu ISLAM!! , Aku risau umat islam kini keliru dengan dunia mereka sendiri , mereka seolah seolah seperti lembu dicucuk tanduk , '


'orang kata -
-"kau pakai ni , fesyen baru rugi kalau tak pakai"
-"tengok ni loket gamba 'BURUNG HANTU' ni , aku nampak dalam tumblr hari tu comel sangat sangat jom kita beli." '


'Inilah masalah orang kita , lawa sikit je baru puji sikit dah cair terus beli , tanpa fikir panjang . Tahukah anda , apa maksud burung hantu tu ? memang lawa , memang comel , memang bergaya kalau pakai , memang mudah untuk kita dapat perhatian loket ni tapi sedar tak kita , loket yang kita pakai tu loket siapa?siapa buat ? siapa yang promosi? . Maka , hari ni aku akan tunjuk kan pada kalian apa yang ada disebalik loket ini .'


'Apa semua ni ?? pernah dengar nama ini? FREEMASON ? pernah ? kalau nak tahu , mereka inilah kaki kaki DAJAL , mereka join angkatan DAJAL AL-MASSIH ni sebab nak HARTA , KAYA , NAMA , dan jangan terkejut kebanyakannya semua orang2 ternama negara kita , nama nama mereka cukup besar serta yang amat sedih sekali mereka ini antara nya orang islam .'


Aku masih ragu-ragu tentang fakta yang diberikan, manakan tidak selagi kesasihan itu belum terbukti, maka sesungguhnya pemakaian rantai berloketkan burung hantu itu adalah tidak HARAM sama sekali ya.

Diulangi, TIDAK HARAM sama sekali.

Kalau para-para ustaz mengisytiharkan bahawa rantai tersebut adalah haram, maka, dengan itu, saya selaku umat islam yang kurang pandai, mengaku bahawa akur dan tidak akan memakai rantai itu dengan sewenang-wenangnya, titik


sumber fakta dari SINI






p/s : kadang kalau nak gi mana2, memang aku pakai rantai burung hantu tu sebab bagi aku nampak comel..kan umi kan ? jom rest jap, klik SINI jer

22 kaki komen

miSs aMaL said...

haih seb bek xharm coz akak pn ada jgk menatang tuh.hakhak

Ayesha Ramlee said...

macam itulah dengarnya, duduk ada gak beli.. bila sis kata mana boleh pakai bentuk binatang.. lagi2 kalau simpan patung2 yang berunsurkan binatang kat rumah, rantai tu terus jual semula... :D

khairul akmal bin azman said...

haram!
definately!

My Life's Journey said...

trm kasih info yang nana berikan ..umi tak tau pulak ada isu pasal ni tau .. tapi bena kata nana ..kalau ada ustaz atau para ulama yang pi tau haram ..barulah kita mengatakan ianya haram :)

gnesop.com said...

x pernah tgk lagi..
dan x pakai loket juga.. huhuhu

EmpayarUtama said...

Tak tau le halal ke haram. Cuma aku nampak itu rantai. Oklah orang pompuan or budak-budak pakai. Ada separuh yang suka fikir negatif; cuba fikir positif je. Nampak je satu benda bucu 6 otak yang beku tu terus fikir lambang zionis. Pikirlah nasik ke, ipad ke, kan best...

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

tak tau plak aku trand pakai rantai ni sekarang..isk..isk..

fierul said...

huhu apa yang comel ? mnakutkan la nana oii ..
hehehe :P

Edy Fee said...

owh yeke....hurmmm baru tau.nasib baik tak pakai

Kazen said...

xtau laa nk kate ape depa nie...hurmmm pakai rantai yg ade logo haiwan/binatang/lambang2 yg mengelirukan ade kate makruh ade kate haram

Entri Terkini | Video Sunday | Dosa 24 Jam Di Facebook!!

syahirooAhmad said...

Oh yang ni i tak berani nak komen...

xDer said...

betul tu.. skg ni makin ramai "bijak-pandai" sebaiknya kita refer pada yg lebih arif mcm awak kata tu :)

aiNa yaZiD said...

aiNa pun ada terbaca tentang rantai berloket burung hantu.. tapi tak tau la sahih atau tak. bdw, owl tu memang kiut.=)

aleen aiden said...

hu3,yup2.ade gak dengar pasal nih.sebuk dperkatakan di fb dan twitter

MataHati @ MH said...

sebaiknya jgn lah pakai rantai yg berbentuk haiwan.. cuba elakkan

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

mende yg tak de faedah nie tak yah dipakai..baik pakai rantai emas terus huhuhhhh

hanaahmad said...

banyak sangat yang suka tunjuk pandai kan. selagi golongan cerdik pandai tak keluarkan apa2 rasanya tak salah. taksub sangat dengan freemanson org2 kita ni.

afzan said...

peh, rupanya ada eh rantai bentuk macam ni? tak berani komen haram ke halal sbb bukan dalam bidang ni

cik ika said...

bgus info ni..

zulhilmi tempoyak said...

nana bukan ad ke yg beso kegabak ritu..huhu

hyz said...

seyes x penah pong jumpa loket burung hantu tu

Chuu Muqhlis said...

ermm., mmg trend tp ntah x twu haram dop -__-

Klik Sini Untuk Komen