Khutbah Jumaat #3 : Walaupun Melakukan Dosa 70 Kali Sehari







Dari Abu Bakar As-Siddiq r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa selalu beristighfar kepada Allah, dia tidak akan digolongkan dikalangan orang yang melakukan dosa walaupun dalam sehari dia melakukan tujuh puluh dosa.

-Hadis Riwayat Abu Daud-





p/s :  maaf sejak akhir2 nie tak update, sampai WW dan ST tertinggal..huhu

16 kaki komen

Cik tikah said...

jom kita beristighfar kan nana :) good entry <3

LelakiSemalam said...

ayat yang baik untuk dibuat amalan...

Chuu Muqhlis said...

astaghfirullah ~

*hye nana :)

xDer said...

betul.. amalkan beristighfar walau sedang memandu, sambil menunggu bus, sambil jln.. mcm kita bersiul atau berlagu :)

fierul said...

nice sharing :)

sop said...

Semoga kita tergolong dlm golongan yg beriman. Amin

delarocha said...

rajin rajin ler beristighfar

fierul said...

nana ..
--> komen takde kaitan :)
sy ada tag awk kat sini
http://fiesayangrul.blogspot.com/2012/01/segment-fh-santai-blogger.html

khairul akmal bin azman said...

alhamdulilah..
banyak2 ingat kat si Dia!
Dia akn ingat kita kan!

Ratu Lissa said...

thanks for sharing nie :D

**::CIKNUURUL::** said...

Alhamdulillah,..istighfar banyak2 hapuskan dosa kita sehari2,..


p/s: dear, bleh je nak bg resipi tiramisu tu,.bg emel kat CN eh,..nah admmyra@yahoo.com ..nnti CN bg,.hehe

Terbelog said...

nice entri

cerita best said...

good entry

Rtp Farra Arisha said...

besar ganjarannya :') amalkan lakukan kebaikan sentiasa yang paling penting.

Rara. said...

waaaaaaaa.nana, lama tak blogwalking. sekali terjah dah baru ye? cantik belohg baru + comel pic kat sebelah nie. hehe.

rindu :D

My Life's Journey said...

terima kasih sebab kongsi bersama .. umm memberi keinsafan kepada sesiapa yang membaca nya .. terima kasih cayang :)

Klik Sini Untuk Komen