Segmen : Mari berkorban bersama Arra Ahmad

بسم الله الرحمن الرحيم
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Hai saim saim. senyum sokmo selalu deh.

haha tetibe plak kanss. Almaklum lah pemain bola sepak kelantan menang 3-2 semalam (20.10.2012),
gatai-gatai nak sepaking klate.      haktuiii ! speaking la sangattssss.

ok faing.

Dari nana membebel tahap sengalees, baik pokus tajuk utama yerr.  yaaa segmen. 
Oh lame suda tak join itu segmeng. Rasenye dah berkurun lamenye. sejak azali lagi.. ha ha.

So malas nak taip panjang-panjang berjela-jela, kalau korang nak join segmeng tu, ikut saja syarat dan peraduan  peraturan dari beliau, hanya klik header beliau kat bawah ini jerrrr kalau nak tahu apa kebenda yang cik arra ahmad tu nak, okeh ada pahammmm, clear ?   goooooooodd boyyyy .  hahahaks :D



Segmen beliau nie bersempenakan Hari Raya Aidil Adha. so dia nak kita cerita sikit la erti hari raya tersebut bagi korang.


Erti Hari Raya Aidil Adha pada Nana adalah hari yang besar untuk kita membersihkan hati dan nurani. Hari besar ini mengingatkan kita  bahawa kegembiraan hakiki yang ada pada kita ketika kita semua menjalankan perintah Allah dan temukan diri kita dekat dengan-Nya.

Menjelang hari mulia ini juga kita sering teringat kepada sejarah Nabi Ibrahim menyembelih anaknya Nabi Ismail selepas menerima wahyu dari Allah supaya berbuat demikian.

Peristiwa itu sebenarnya satu simbolik kepada umat Islam mentaati Allah dengan sanggup melakukan apa sahaja yang diperintahkanNya.

" Kesanggupan Nabi Ibrahim menyembelih anak kandungnya sendiri Nabi Ismail, bukan semata-mata didorong oleh perasaan taat setia yang membabi buta, tetapi meyakini bahawa perintah Allah s.w.t. itu harus dipatuhi. "
" Malah Allah Taala memberi perintah sedemikian sebagai peringatan kepada umat yang akan datang bahawa adakah mereka sanggup mengorbankan diri, keluarga dan harta benda yang disayangi demi menegakkan perintah Allah. Dan adakah mereka juga sanggup memikul amanah sebagai khalifah Allah di muka bumi,'' soalnya.

Jadi kita sebagai umat islam haruslah bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk merasai rezeki-Nya dan nikmat dari-Nya kepada kita. Dan selalulah kita berzikir, bertakbir, bertahmid agar kita sebagai hamba-Nya mengingati-Nya sentiasa.

THE END

ok nana nak tag Aien dan Boni.  harap sudi sudi la join segmeng nie... tak sudi pon takpe..x memakse pongg deh.



p/s : harap-harap dapat lerrr hadiah tu. kalau dapat, apa la ek beliau nak kasi..hehehe :D

19 kaki komen

Bie said...

bagus perkongsian cerita korban ni. thanx nana ><

Intan Wandalaara said...

hi.. singgah belog awak :)

boni kacak said...

selamat bersegmen awak :)

Arra Ahmad said...

thanks join..good luck dan selamat hari raya..:)

btw nice entri..:)

♥ Nana BamBam ♥ said...

@Arra Ahmad sama2.....selamat hari raya juga Arra :)

oh thanks a lot :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

@boni kacak: thanks awak :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

@Intan Wandalaara: thanks :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

@Bie: thanks and sama2..hehe

dya bunga said...

slmt bersegmen..hhihi..dya sokong yg menang je.haha

Aku Bah Nie Imah said...

rajinnya dia :)

My Life's Journey said...

selamat menyambut hari raya haji dear .. umi suke info yang dear berikan ..umahhh!!!

Khairul Zamri said...

bgus jugak segmen nie tp xleh join tiada kesempatan...anyway good luck

aiNa yaZiD said...

selamat bersegmen dear~! lama x nampak kamu.. =)

Romeo Laut said...

Hmmm.... Segmen lagi. Jenuh BW hari ni. Anyway, bagus konsep segmen kali ni.

efa nur said...

gud luck dear!! :)

Thanks 4 sharing :)

selamat hari raya..hehe

Cikgu Ma said...

korban bukan sahaja makan daging..tetapi sejarah mengukir sunnah ^_^

Hanif Idrus said...

Good luck!!

LoveBug said...

salam aidil adha dear. good luck juga tau! :)

Khairul Zamri said...

anyway good luck yea... sy sdang busy susah nk blogwalking

Klik Sini Untuk Komen