Khutbah Jumaat #9 : 7 Ayat-ayat Cinta yang Kekal Selamanya

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum



Selamat Hari Jumaat semua, hari yang penuh diredhai Allah SWT.
Nana hari nak share sikit la tentang ayat-ayat yang sangat baik untuk kita amalkan setiap hari.

Tak rugi pom , malah dapat pahala tau :)






7 Ayat-ayat Cinta yang Kekal Selamanya... :)


1. Bismillahhirrahmannirahim:
pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Alhamdulillah:
pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

3. Astagfirullah:
jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. Insyaallah:
jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang.

5. Lahaulawalaquatai llahbillah:
bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

6. Innalillah:
jika menghadapi musibah atau melihat kematian.

7. Lailahaillallah:
bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya. Amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang-orang yang terpilih olah Allah...
Sabda Rasulullah s.a.w :

"Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih dilautan..."




Notahati : anda buat anda dapat :) Selamat Beramal ^_^

14 kaki komen

therosputih said...

singgah sini

jemput join giveaway saya

http://therosputih.blogspot.com/2012/10/special-giveaway-by-therosputih.html

Remy hazza said...

nice.....
remy selalu pasang zikir terapi diri hafiz hamidun tu..... cukup mendamaikan..... dlm masa yg sama kita turut berzikir sekali....

My Life's Journey said...

alhamdulilah ..amin2 .. suke umi dengan entri dear ni (^_^)

Aida Omar said...

tak rugi pun kan kalau kita amalkan setiap masa zikir2 nie :)

Jna marcello said...

nice sharing nana..mengingati kan na lagi ;)

boni kacak said...

terima kasih nana.. :)

aiN NaJwa said...

Terima Kasih Nana Sharing.. =) Ayat2 tu memang aiN biasa amalkan..alhamdulillah....

Anastasyea Aida said...

Ayat-ayat cinta yang terpahat dihati sanubari, tak kira sedih, gembira, sakit, dan macam-macam lagi ..

p/s: Terima kasih Nana bagi komen kat blog akak tadi .. ^__^

www.anastasyea.com

Cikgu Ma said...

kdg2 zikir yg senang ni berat nak sebut kan...jom basahkan bibir dengan zikir...

Alia Laila said...

Thanks Kak Nana sebab ingatkan Alia tentang zikir-zikir ni semua :')

Hatimi Tahirruddin said...

nice info...

ctk said...

terima kasih ingatkan...insyallah akan diamalkan selalu :)

♥ sitifarhana ♥ said...

thnks atas ingatan dear :)

shidaR said...

nice sharing nana :)

Klik Sini Untuk Komen