Terlanjur #15 : SPONTANEOUS THURSDAY

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




"Jika engkau terlanjur melakukan dosa di satu tempat, maka janganlah engkau tinggalkan tempat itu sebelum melakukan kebaikan padanya. walaupun hanya mengucapkan kalimat tauhid atau tasbih. Sebab jika di akhirat nanti ia menjadi saksi atas dosamu, ia juga akan menjadi saksi atas kebaikanmu." -Syeikh Ibn 'Arabi-


.

.

.

Adakah dia mendapat cintaku?

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



3 September 2012, 16 Syawal 1433 H, cepat betul masa berlalu, dunia berputar semakin laju. 
Allahu Rabbi , syukran atas kurniaanMu kepadaku, kerana hari ini aku masih dapat menulis, menaip, memakan, mensenyum, menggembira, menghidup hidup, kasih sayang dan cinta.

Sudah fitrah yang Allah beri kepada hamba-hambaNya untuk menikmati rasa cinta atau kasih sayang.
Tak kiralah sesama manusia atau haiwan ( peliharaan ) mahupun Allah SWT kita sendiri.
Memang indah bila kita mendapatkan Cinta ilahi atau manusia ini kan?


Semua orang ada cinta , cinta siapa?
mestilah cinta dari suami ( yang berkahwin),
cinta dari ibu bapa atau keluarga,
cinta dari sahabat baik ( untuk perempuan),
dan cinta kepada seseorang hamba Allah yang dia sendiri tidak tahu akan cinta kita ^_^

Itulah yang aku hadapi sekarang. jatuh cinta kepada seorang hamba Allah ni dalam diam.


Mesti kamu pernah jadi macam tu kan kan? dalam diam suka kat orang tu, sebab cara dia berdakwah,
cara dia bergaul dengan orang yang sama mahramnya, cara dia menasihati kawan-kawannya dengan penuh sopan, cara dia menegur kawan-kawan dengan rasa rendah diri, dan cara dia menjaga akhlaknya dengan baik.

Sapa yang tidak terpikat kalau imannya dan akhlaknya baik-baik belaka. yedakk?

Aku selalu berdoa kepada Allah agar aku dijodohkan dengan lelaki sepertinya. Dan selalu juga berdoa kepada-Nya agar sampaikan cinta kasih sayang dan rinduku ini kepada dia. 
Apakah dia juga mendapat atau merasai kehadiran cintaku ini ?

Hanya Allah lah yang maha mengetahui, andai kami berjodoh, pasti Dia akan menyatukan kami. Insya'Allah.



.
.