Minyak Naik?

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum .

Khaifa haluk?

Panas hati tak dengar tajuk tu, sapa yang faham mesti tahu sebab nya kan?
heeee.

La Tahzan (Jangan bersedih ) dan jangan lah marah-marah,
terima saja dengan hati terbuka, nak taknak itulah keputusan yang di buat oleh
Perdana menteri kita iaitu Dato' Najib Razak di media.





Alhamdulilah, baru 20 sen kan, jangan marah-marah ya.
Takpa dari RM1.80 kepada RM2.00 . 
Tak mahal sangat lah. 
Murah je tu.

Kan?

Kan ?

Kan?

6 kaki komen

Empayar Utama said...

...kannnnn....

afzalsukasuki said...

terpaksa la abang parking kete kat tepi highway sebab kalau ikut sukatan minyak biasa sebelum ni smpai situ je..pasni kena menapak sikit la ke opis :P

❤Kamsiah❤ said...

terpaksa la rakyat jelata ikut kata pak menteri..:(

Phat said...

redha aje la kang x isi minyak jd cam afzal lak kang hehe

Ahmad said...

i now something about reverse pshyco

za said...

farhana..

masa mula2 tukar kereta,masa tu radio umumkan kenaikan harga minyak kepada RM2.10 bagi RON95. Sgt terasa bezanya kerana dulu dgn Kancil skrg dgn Saga.

Apa yg sy faham kenaikan harga petrol dibuat utk kepentingan ekonomi negara pada jangka masa panjang. Harga minyak dunia dah meningkat, jadi negara terpaksa keluarkan kos yg lebih untuk mendapatkan bekalan minyak. Jadi kos untuk lain2 perbelanjaan dah kurang. Dgn itu, negara mengurangkan subsidi minyak sekaligus menyumbang kpd kenaikan harga minyak semata2 untuk mengelakkan lebih banyak wang rakyat digunakan untuk membeli minyak.

Klik Sini Untuk Komen